Privacyverklaring ClaudAdmin


Onze Privacyverklaring is voor het laatst bijgewerkt op 15/10/2024.


Deze “Privacyverklaring” regelt de verwerking van jouw persoonsgegevens door de verantwoordelijke voor de verwerking:

Paepen Claudia met maatschappelijke zetel te Genenbosstraat 30A, 3560 Lummen, ondernemingsnummer BE0823071229;
E-mail: claudia@claudadmin.be


(Hierna: “Verwerkingsverantwoordelijke”).


Lees deze privacyverklaring aandachtig door, want het bevat essentiële informatie over hoe jouw persoonsgegevens worden verwerkt door de Verwerkingsverantwoordelijke. Door de aankoop van diensten of door beroep te doen op de diensten aangeboden door ons en/of door ons te contacteren, verklaar je kennis te hebben genomen van deze Privacyverklaring.


Wij stellen ons aan de hand van deze privacyverklaring in regel met de Europese Verordening 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van persoonsgegevens.


1. Welke persoonsgegevens verwerken we?


Onder ‘gegevensverwerking’ wordt verstaan: elke mogelijke bewerking die op persoonsgegevens wordt uitgevoerd, zoals verzamelen, gebruiken, ordenen, bewaren, wijzigen, actualiseren, opvragen, raadplegen, verspreiden, archiveren, wissen, beheren, vernietigen of meedelen.

Indien je ons contacteert (b.v. per mail, telefoon, contactformulier,…) zullen wij de persoonsgegevens verwerken die je ons zelf overmaakt.

Wanneer je beroep doet op onze diensten, kunnen wij de volgende persoonsgegevens verwerken: jouw adres- en contactgegevens (e-mail en telefoon), facturatiegegevens, je bankrekeningnummer en elk ander persoonsgegeven dat je met ons zou delen.

Daarnaast kunnen wij ook de volgende persoonsgegevens verwerken van prospecten, waaronder mogelijke partners of leveranciers: contactgegevens (naam, e-mail, telefoon,…).


2. Wat zijn de doeleinden en rechtsgrond voor de verwerking?

We verwerken jouw persoonsgegevens om:

  • Je vraag te kunnen beantwoorden op basis van jouw toestemming of de uitvoering van een overeenkomst waarom je hebt verzocht;
  • Het opmaken van facturen op basis van de uitvoering van een overeenkomst;
  • Verzenden van onze nieuwsbrief op basis van jouw toestemming;
  • Je te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om de overeenkomst te kunnen uitvoeren;
  • Om de diensten te kunnen leveren op basis van de uitvoering van de overeenkomst;
  • Om jou te kunnen contacteren teneinde een potentiële samenwerking te bespreken, jou een offerte te kunnen voorstellen, of jou een aanbieding te kunnen doen, op basis van ons gerechtvaardigd belang.

Je bent niet verplicht om jouw persoonsgegevens vrij te geven, maar begrijpt dat het verlenen van bepaalde diensten onmogelijk is wanneer je de verwerking weigert.


3. Hoe beveiligen we jouw persoonsgegevens?

We hebben voldoende technische en organisatorische maatregelen getroffen om een veilige verwerking van jouw persoonsgegevens te garanderen, waaronder maar niet beperkt tot: het beveiligen van de toegang tot onze IT-systemen en applicaties met een sterk wachtwoord, het maken van back-ups, en het gebruik van anti-virussoftware.

Deze maatregelen stemmen overeen met de aard van de persoonsgegevens en zijn evenredig met de mogelijke ernst van het risico. Het risico op accidentele of ongeoorloofde vernietiging, verlies, wijziging of toegang tot en enige andere ongeoorloofde verwerking van de gegevens is tot een minimum beperkt.

Jammer genoeg kan geen enkel risico volledig worden vermeden. Indien ongeoorloofde toegang wordt verkregen tot onze IT-systemen, zullen we onmiddellijk alle mogelijke maatregelen treffen om de schade aan en/of de diefstal van de gegevens tot een minimum te beperken en de betrokken partijen te informeren.


4. Het verkopen of doorgeven van gegevens aan derde partijen

Wij zullen jouw persoonsgegevens niet verkopen, verhuren, verdelen of commercieel ter beschikking stellen aan derden, behalve zoals omschreven in deze Privacyverklaring, of op basis van een wettelijke verplichting of in geval van jouw voorafgaande en expliciete toestemming.

In bepaalde gevallen kan het voorkomen dat wij jouw persoonsgegevens op basis van een gerechtelijk bevel of om te voldoen aan andere dwingende wet- of regelgeving moeten onthullen. Wij zullen in redelijkheid trachten jou op voorhand hierover te informeren, tenzij dit aan wettelijke beperkingen onderhevig zou zijn.

Bij een volledige of gedeeltelijke reorganisatie of overdracht van onze activiteiten, waarbij wij onze bedrijfsactiviteiten reorganiseren, overdragen, staken of indien wij failliet gaan, kan dit betekenen dat jouw persoonsgegevens aan nieuwe entiteiten of derden worden overgedragen die onze bedrijfsactiviteiten geheel of gedeeltelijk overnemen. Wij zullen in redelijkheid trachten jou op voorhand op de hoogte te stellen van het feit dat wij jouw persoonsgegevens aan deze derden bekendmaken, maar je erkent dat dit niet onder alle omstandigheden technisch of commercieel haalbaar is.


5. Duur van de verwerking

Klantengegevens bewaren wij gedurende minstens 10 jaar na het laatste contact dat we hebben gehad.

Onze boekhouding en facturatie dienen wij minstens 7 jaar te bewaren.

Alle andere persoonsgegevens worden door ons bewaard en verwerkt voor een periode die noodzakelijk is in functie van de doeleinden van de verwerking en in functie van de relatie tussen jou en ons.


6. Jouw rechten

Met betrekking tot uw persoonsgegevens heb je ook een aantal rechten:

  • Recht op toegang en inzage: Je hebt recht op inzage tot de persoonsgegevens die wij over jou hebben verzameld.
  • Recht op verbetering, verwijdering en beperking: Je hebt het recht om jouw persoonsgegevens die onvolledig, fout, verouderd of ongepast zijn, te laten verwijderen of aanpassen.
  • Recht op verzet tegen direct marketing: Je hebt het recht om, zonder opgave van reden, je te verzetten tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens voor direct marketing.
  • Recht van vrije gegevensoverdracht: Je hebt het recht om jouw persoonsgegevens die door ons worden verwerkt in gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm te verkrijgen en/of aan andere verantwoordelijken over te dragen.
  • Recht van intrekking van de toestemming: Voor zover de verwerking gebaseerd is op jouw voorafgaande toestemming, beschik je steeds over het recht om die toestemming in te trekken.
  • Recht om klacht in te dienen: Je hebt het recht om een klacht in te dienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel, Tel +32 (0)2 274 48 00, e-mail: contact@apd-gba.be.


7. Vragen?

Heb je vragen over deze Privacyverklaring of over de verwerking van jouw persoonsgegevens?

Contacteer ons voor meer informatie of voor het uitoefenen van je rechten via e-mail: claudia@claudadmin.be of per post naar het adres van onze maatschappelijke zetel: Genenbosstraat 30A, 3560 Lummen.

Efficiëntie en Rust voor Ondernemers

________

  • Genenbosstraat 30 A
    3560 Lummen
  • +32 479 77 67 21
  • BE0823071229

________

Snelle links

________

Volg ClaudAdmin

© 2024 ClaudAdmin - Algemene voorwaarden - Privacyverklaring - website made by Jolutions-online